Neger(!)bollar och varm choklad

Idag var jag och Lisa ute och gick en sväng.. :) Skönt, men fruktansvärt kallt! Speciellt när man är så dum och inte tar riktiga skor! Frös tårna av mig! Haha..
När vi kom in frös vi så Jag ställde mig och gjorde varm choklad, medans Lisa bakade negerbollar..(Chokladbollar, jag tycker inte det är något fel med att säga negerbollar!!, va e de för rasistiskt med det? E inte negrer stolta över att vara negrer? Skämms dom? Är det därför?) Mums!



                                    Neger(!)bollar



                       Varm choklad! :)

Här följer mitt recept på varm choklad, ett recept för 4 pers.

Ingredienser:

3 msk kakao
3 msk socker
1 l mjölk
1 dl vispgrädde
(marshmallows)


Gör såhär:

1. Vispa ihop kakao, socker och lite av mjölken(så det inte blir klumpigt) i en kastrull. Håll i resten av mjölken medans du vispar, värm chokladen tills precis innan det börjar koka.
2. Servera chokladen varm med vispad grädde och strö över lite kakao. (lägg på ett par marshmallows om du vill).

Hoppas det smakar! :)

Kommentarer
Skriven av: cicci

Det roliga är att det är bara vita som tar illa upp och protesterar om man säger neger ;P

negrer och blattar kallar ju sig själva för det. det är så töntigt att haka upp sig på iaf :P

puss

2009-02-22 @ 14:18:41
URL: http://ciccidahlgren.blogspot.com

Press Me ♥

Ditt namn:
Remember me?

E-postadress: (visas endast för Emeli)

Hemsida/Bloggadress:

Skriv vad du hade på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0