Året som gått! Ett mycket känslosamt och jobbigt år!

Året 2008
Jag ska nu försöka att skriva om lite som hände under året 2008! Ha tålamod! Det blev ett mycket långt inlägg!

Året började med förlovning 1/1-08, det gjorde vi vid 12slaget på nyårsafton! Då det nyåret spenderades hos Alexanders Mamma, Styvfar och småsyskon, med var även Alex morbror Mattias, hans sambo Lena och deras söta son Svante. Vi åt kroppkakor, drack vin och öl, och under kvällen serverades även ostbricka! Mycket gott, och mycket trevligt! :)

När jag sedan kom hem till min lägenhet dagen efter (som jag delade med en "f.d. kompis" så gjorde jag en upptäckt som gjorde mig väldigt, väldigt förbannad! Hon hade under nyår haft fest där, vilket jag var helt ok med, Förstås! MEN, för att dom skulle få plats med öl och dyligt i kylskåpet hade dom slängt ut all mat, OCH lagt det i MITT rum!, det luktade surt och vissa saker hade även runnit ut på min matta m.m. Då kokade jag över!, när jag ca 2sek senare upptäkte att en hög med människor (ett par utlänningar, som jag VERKLIGEN inte gillade!!) hade sovit i min säng, utan att de frågat om lov! Blev jag rasande!!! Detta förstörde våran vännskap!
Jag packade alla mina grejer, ringde mamma, som sedan kom och hjälpte mig! När jag packat allt i lådor (vilket tog ca 1 timme, då jag bara slängde ner allt i lådor!, jag ville bara därifrån!) Dagen efter tidigt åkte hela min familj med mig tillbaka till lägenheten och hjälpte flytta allt som var mitt därifrån (förutom det som var i mitt rum) det var soffan, tv-bänken, köksbord och stolar, allt porslin, alla bestick, and so on. Så hon hade Inget kvar att äta på, eller äta med. Hon hade sin säng och sin dator! Som tur var hade vi tidigare sagt upp lägenheten, så 31 januari skulle vi ändå vara ute! Så jag betalade en hyra helt i onödan!.. Allt detta kostade våran vänskap! Då jag bodde hemma hos mamma gick hon och jag varandra på nerverna. Som tur var fick vi lägenheten uppe i Kalmar tidigare, så den 21 januari bar det av upp mot Kalmar! :)
i Februari började jag ett nytt jobb, på Swemedia AB, vilket var ett stort bluff-företag, så där stod vi utan pengar med en lägenhet. Som tur var har båda två mycket snälla och bra föräldrar!, Då jag under 2 veckor jobbade på SweMedia, fick jag en mycket bra kompis! - Cicci! I

Mars var det dags att fylla 20! :) Så då blev det fest!, Men de ända som kom var mina vänner här i Kalmar!, Alla som jag bjudit från Karlskrona kom på en timma innan att "Oj, vi kan inte ta oss dit!" Så min kväll blev inte som jag tänkt mig! :( Men tack vare Cicci, Skrållan och Emilia blev kvällen lite bättre! :) Tack för det!

Sedan den sista helgen i maj, var det dags för springbreak! :) Då höll vi en stoor mycket rolig fest, då vi inte bor långt från Skälby Gård, utan att man hör musiken och ser allt folk som går och kommer dit! :) Tack alla för en mycket trevlig dag! :) Dock var det såååå varmt ut, att det inte gick att vara inne!, Så alla mina kompisar som vär här, ca 10-12 st satt ALLA på våran lilla balkong i knät på varandra och så vidare :P Många av killarna satt utan tröja (:P) och jag i bikiki och shorts, med en Conny i knät! som blev rätt så full! Haha.. Men hela dagen och kvällen var det roligaste som hänt det året! :)

Sedan var det sommar!, jag hade äntligen ett jobb (dock ett sommarjobb) som jag trivdes mycket bra med! Jag jobbade inom hemtjänsten här i Funkabo, så hade ca 100 meter till arbetsplatsen! :) Arbetskamraterna var mycket trevliga OCH roliga! :)
Det blev mycket solande och badande, bland annat på öland med Regina! :) Den dagen var mycket trevlig!
Sedan en dag (förmodligen den varmaste dagen på året) åkte vi till Böda på öland och solade! :) Fyyy fan vad varmt det var!, Men brun o fin blev man! :) Sommaren passerade fort! :(

I Augusti var det dags för Sailet i Karlskrona, ich det innebär mycket festande!, Då jag och Regina var på fest på min kompis Tomas föräldrars båt tillsammans med Tomas, hans tjej Maria, Rydan och några till! kvällen var mycket lyckad!, även då Regina blev mycket full och nästan satt å somnade! (HAHA!)

Dagen efter fick jag ett telefonsamtal kl 10 på morgonen, då jag såg att det var mamma, tryckte jag av, då jag ville sova ngn timme till (hon brukar ha en tendens till att ringa och väcka en på mornarna, och inte vilja ngt speciellt, så jag svarade inte), men när hon fortsatte att ringa svarade jag tillslut! Tårarna började spruta då hon sa: "Olle ligger i ambulans!, möt oss utanför AKUTEN!, Vi kör bakom ambulansen!" - Oh Shiiit! tårarna sprutade, jag bara skakade och slängde ner alla grejjer i en kasse, slet upp Alexander, och han fick köra in till Akuten, fort som fan!, då jag inte var kapabel till att köra p.g.a att jag bara grät och skakade, och var i princip okontaktbar!.. Då vi hade druckigt mycket dagen innan, var egentligen INGEn av oss kapabel till att köra. Så hade polisen stoppat oss hade det kunnat sluta illa!.. Väl där fick vi vänta länge på ambulansen, då det hade tagit oss ca 5 min o komma dit, och ambulansen tar ca 20 min in!, Då den väl kom hade den sirener och blåljus på och körde otroligt fort, blev allt ännuvärre! Jag började iprincip att skrika och bara fortsatte att gråta!.. Tätt tätt efter låg mamma med lisa i baksätet, då hon hade legat precis bakom ambulansen hela tiden i ca 120 / 130 på 70vägar. Hon parkerade inte bilen, utan ställde den på en handikappsparkering precis vid ambulansingången. - Då jag mötte en gråtande mamma och en hysterisk lillasyster, fick alex gå och parkera hennes bil på en parkering. Vi rusade in i ambulansöppningen och där låg han! fastspänd på en bår med syrgas och 70 miljoner slangar inkopplade och rörde sig inte mer än att säga "jag mår bra!".. Haha.. Såå typiskt honom! Men det hjälpte inte, eftersom han var ju inte bra alls! Han rullades snabbt iväg in i en operations-sal. Vi fick vänta i ett separat väntrum!.. Då berättade mamma vad som hänt!.. Olle ( min styvfar) hade sågat ner en stor alm på trädgården, och då han såg att den inte välte åt det hållet som den skulle, hoppade han undan, men hoppade inte tillräckligt långt, utan fick trädet över sig!.. Han krossade levern!!, vilket är MYCKET allvarligt! ...
Många långa timmar spenderades på akuten. han hade slangar över hela kroppen, som var kopplade till en sjuhelvetes massa maskiner som pep och binkade!.. Då vi inte fick göra han upprörd, eller orolig (då kunde allt bara gå åt helvete), satt vi där och sa ingenting i stort sätt... Efter ett par dagar blev han flyttat från intensiven till ngn annan avdelning!.. Där fick han endast ligga ett par dagar till, sedan "hade dom inte plats att ha honom där mer!" :o och han var tvungen att åka hem!.. Han fick ligga hemma på nedervåningen, då han knappt kunde röra på sig! och Fick inte röra på sig. Med tiden blev det bättre, och han kunde flytta upp till sin säng!, Men det är inte förrens NU, efter nyår som han had kunnat jobba igen!.. I vintras fick vi en nyhet, som vi egentligen inte skulle få reda på (!), det var internt, och de ville inte oroa han!.

Då vi känner en som jobbar på sjukhuset, sa till oss: "Olle hade änglavakt!, De som kommer in med likadana skador kommer inte ut på fötterna!, De kommer ut i träkistor!" VAD FAN FICK VI INTE REDA PÅ DET FÖR???!! - Men som sagt, han hade ÄNGLAVAKT! Jag har haft jättesvårt att prata om detta innan!!.. Så nu när jag sitter här och skriver rinner tårarna ner för min kind!, Detta var mycket jobbigt att skriva ner och berätta för er! - OLLE! Jag kommer alltid att älska dig! <3 Idag mår han mycket bättre och han jobbar som vanligt!, men mamma kommer aldrig mer låta honom hålla i en motorsåg!!..

Sedan nu, dagen innan julafton, det vill säga, den 23 december, gick min farmor bort!..
Jag fick ett telefonsamtal av min pappas sambo Karin "Vi är på väg upp till din farmor!", sedan minns jag inte vad hon sa förutom att "vi ville att du skulle veta!, vi ringer senare!" ..
Då sprutade tårarna på nytt, och jag bara skakade och stirrade rakt ut!
Några timmar senare ringde telefonen igen! Det var pappa!, tankarna flög rund i huvet på mig.. jag svarade och i andra änden var pappa: "Hej gumman!, Det är pappa!", Han grät! han hade svårt att få fram orden.. "Farmor gick bort för 10 minuter sedan!" Då blev det tyst, både på min och hans sida.. en lååång stund! Sedan sa han att han inte orkade prata, och att han skulle ringa senare!.. Hela kvällen låg jag och grät!
Senare på kvällen ringde Karin igen.. Hon sa: "Hon väntade på att alla hennes barn skulle komma, sedan somnade hon in!, Lugnt och stilla!" "Hon orkade, och ville inte längre!" (Farfar gick bort för några år sedan, och hon har bara blivit sämre och sämre sedan dess!) "Det hon sa innan hon somnade in, var att hon ville att vi skulle fira jul som vanligt, och ha det jättetrevligt! Göra det med dom vi älskar!, Det var hennes sita önskan!"

Jag hade mycket svårt att fira jul dagen efter!, Då det var vi som skulle hålla i det hela!.. Men jag uppfyllde hennes önskan, och firade jul, fast det var JÄTTEJOBBIGT! Julen var liksom inte som vanligt!..

Nu i januari var begravningen!, och den var MYCKET fin, men fruktansvärt jobbigt, när ALLA grät! (Tur man hade vattenfast mascara!, :) hehe)

Summering av året som gått:
Det har varit ett mycket jobbigt år!, Det jobbigaste jag har upplevt! Så Detta inlägget har varit MYCKET jobbigt att skriva! Tårarna har runnit, och jag har fått ta flera pauser för att orka med att skriva!..

Men tack vare min UNDERBARA pojkvänn och sambo Alexander och hans familj, Min familj, och mina mycket goda och bra vänner Regina och Cicci, har jag ändå klarat av året! - Och 2009 hoppas jag kommer vara Sååå mycket bättre!! Love YOU!!!!<3

Kommentarer
Skriven av: cicci

<3

2009-02-11 @ 15:36:53
URL: http://ciccidahlgren.blogspot.com
Skriven av: Regina

Åh Emeli <3

2009-02-11 @ 15:59:49
Skriven av: Rebecka

Nä nu sitter jag här o bölar, det var så hemskt när Olle fick trädet över sig, o han är alltid så lugn o fin o har Lisa med sig överallt, så skönt att allt gick bra till slut. Ta hand om dig! massa kramar!

2009-02-12 @ 08:36:53
URL: http://pingvinkvinnan.blogspot.com
Skriven av: Sharon

<3

2009-02-12 @ 13:15:24
URL: http://shass.blogg.se/

Press Me ♥

Ditt namn:
Remember me?

E-postadress: (visas endast för Emeli)

Hemsida/Bloggadress:

Skriv vad du hade på hjärtat här:

Trackback
RSS 2.0